Mentás - csilis zöldborsó saláta

Angolkák a borsót mentával szeretik: a mentás borsópüré a fish and  chips (nemzeti ételük: rántott hal és sültkrumpli) egyik hagyományos kiegészítője. Majd egyszer írok arról is, de most egy BBC-s receptet próbáltam ki, egy sorozatból, amit egyébként nem láttam, csak friss borsó recepteket keresgéltem. 
Ez a szüret az utolsó a házi termesztésű borsóból, meglátjuk mire elég még.


Hozzávalók: 2 főre elvileg, de egyedül is simán megettem
150g zsenge borsó
1 csilipaprika
fél fokhagyma
pár csepp citromlé
fél ek extra szűz olivaolaj
só, frissen őrölt bors
2-3 szál borsmenta
parmezán forgács


Elkészítése:
A borsót 1-2 percre forrásban lévő sós vízbe dobtam, majd gyorsan leszűrtem és hagytam kihűlni egy tálacskában. Az öntet hozzávalóit és a felvágott menta leveleket hozzákevertem, és hagytam állni egy kicsit, hogy átvegye az ízeket, és hogy a menta összeessen. Nekem túl erős a mentalevél textúrája ahhoz, hogy frissen egyem, de az ízét szeretem és így kicsit megfonnyadva tökéletes. Tálaláskor megszórtam a parmezán forgácsokkal.

Ez a új kedvenc köretem, azon gondolkodom, hogy a macerásabb és elcsépeltebb görögsalátát ezzel váltanám ki az kertiparti / esküvőn. Csak az a baj, hogy borsó már lesz a rizibiziben, és menta lesz a tabouleh-ben, és nem akarom ismételgetni az ízeket...
Mi tévő legyek?


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések