Mángoldos borsós omlett

Ez lett a vége az idei házi borsó-szezonnak. Nem egy szomorú vég. A mángold is házi, már az új eresztésből. A tojás meg teszkós, csak hogy visszatérjünk a városi realitás talajára.




Hozzávalók: 2 főre
3 tojás
20 dkg mángold (vagy spenót, az egyszerűbben beszerezhető)
1 gerezd fokhagyma
15 dkg (1 csésze) zöldborsó 
csipet só
1-2 ek olaj
friss bors
olvadós sajt a tetejére




Elkészítése:
Őszintén szólva a mángoldot általában feldolgozom amikor megkapom, mert nálunk hamar tönkremegy a hűtőben, és a borsó is blansírozott volt, hogy frissebb maradjon. Ezért nekem ennek az omlettnek az összeállítása annyi volt, hogy egy tálban felvertem a tojásokat, a serpenyőben 1 ek olajon össze melegítettem a zöld dolgokat, és ráöntöttem a tojást, majd kis lángon, lefedve a gázon hagytam, amíg a teteje megszilárdult, végül egy kis sajtot reszeltem rá, még forrón, hogy ráolvadjon.




És akkor most hogy kavarjam a dolgot, a mángoldot úgy készítettem eredetileg elő, hogy megmostam, a vastagabb szárát kivágtam, de az ereket benne hagytam (kisebb zsenge levélnél akár a szára is maradhat, és egyébként a szár is felhasználható, csak nem lesz olyan hamar puha, mint a levél), és egy ek olajon az összetört fokhagymával megfonnyasztottam. A borsót pedig kifejtés után sós forró vízbe dobtam 1 percre (ez nagyon apró szemű, zsenge borsó volt, a nagyobbnak mehet több idő). Ezek így előkészítve 3-4 napig biztosan elállnak a hűtőben, és bármikor 5 perc alatt meleg, finom és egészséges kaja dobható össze belőle.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések