Mágikus (kicsit több mint) egy hozzávalós fagyi

Csak pár hete fedeztem fel magamnak a The Kitchn nevű oldalt. Régebben követtem az 'anya szervezet'-üknek, az apartment therapy-nak bejegyzéseit, de olyan forgalmas oldal, hogy egy idő után feladtam a rendszeres olvasást,  töröltem őket a google readeremből, és csak időnként nézek be rá. A the Kintch is hasonlóan forgalmas, de azért követhető. 
Szóval ez a sok szöveg, csak annak a bevezetője, hogy a hétvégén kipróbáltam egy 'receptet', amit ott olvastam. Ők úgy írnak róla, mint egy régi ötletről, de nekem teljesen új volt: fagyasztott banán fagyi és variációi.
Szoktam fagyikat készíteni, bár nem annyira gyakran, de ezt feltétlenül ki kellett próbálnom. Alig vártam, hogy a kissé sápadt banán, amit vennem sikerült, megérjen végre. Persze közben fogyott is, úgyhogy mire eljött a kísérlet ideje, 4 enyhén pöttyös, de még mindig idegesítően zöld szárú banánnal indultam, őszintén szólva az íze sem volt még valami intenzív.
A 4 banán megpucolva fél kg volt, felkarikáztam őket, és viszonylag szétterítve beraktam a mélyhűtőbe fagyni, ahogy a recept tanácsolta. Lehet, hogy csak így működik, és ha előbb turmixolom, és utána fagyasztom, az rosszabb állagot eredményez, de ki fogom próbálni máshogy is, mert voltak vele kisebb problémák.



Az eredeti recept a sima banánon kívül 5 féle ízesítést ajánlott, háromhoz volt otthon hozzávaló, a két egyszerűbbet kipróbáltam: mézes-földimogyoró krémes és keserű csokist. 
Rúdmixer kell az elkészítéséhez, (nekem nem sikerült álló turmixban).

Mézes földimogyorós:
200g fagyasztott banán (kb másfél nagy, felkarikázva)
3 ek földimogyorókrém (darabosat használtam)
2 ek méz

Ezzel az volt a problémám, hogy még a legfolyósabb mézet is nehéz elkeverni a fagyott banánnal, ki dermedt a tálra, meg a rúdmixerre, ezért lehet, hogy legközelebb összekeverném a banánnal lefagyasztás előtt. A mogyorókrémet nem turmixoltam, mert nem akartam a darabosságából veszíteni, azt csak belekevertem. 
Mire a hozzávalók összekeverednek, meglágyul a krém, és mehet vissza a fagyóba még egy kicsit, vagy rögtön lehet enni.



Keserű csokis:
200g fagyasztott banán (kb másfél nagy, felkarikázva)
3 ek kakaópor (igazi, nem cukorral kevert)
2 ek tejszín (folyós habtejszín, nem főző)
fél kk vanília kivonat

Ez szépen összekeveredett. Legközelebb 3 púpos ek kakaóport rakok bele, szerintem kicsit sápadt lett keserű csokisnak.

A harmadik a sima tényleg 1 hozzávalós.
100g turmixolt banán lefagyasztva.


Végeredmény:
A textúra tökéletes.
Ha sima banán ízűt szeretnénk, legyen a kiinduló banán íze erős, mert hidegen nem annyira domináns.
A fekete csokis kétszer ennyi kakaóport is elbírna, (azt hiszem az amerikai ek mértékegység másféllel tesz ki a miénkből).
A nagy kedvencem a földimogyorós lett, amiben csak az a fura, hogy 1: nem lett tökéletes, mert sem a mézet, sem a földimogyoró krémet nem lehetett tökéletesen elkeverni, 2: nem is szeretem a földimogyoró krémet. De ez a kombináció nagyon bejött, főleg a mogyoró darabkák és az enyhe sós íz a mézzel együtt.


Veszek megint banánt, és kipróbálok más kombinációkat is.
És megkeresem a fagyimeregetőmet, hogy szebb legyen a fénykép...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések