Kelkáposztás rakott krumpli

A következő vacsora ihlete is a Two Greedy Italians (két mohó éhes olasz) 2. sorozatából származik. A végén kb semmit sem csináltam úgy, ahogy ők, de az ötlet, hogy krumplival keverjem a kelkáposztát (és nem főzelékben), tőlük volt.
A fodros kel saját termés, kora tavasszal ültettem néhány tövet, és már lehet vagdosni az leveleket róla. Érdekes lesz recepteket találni hozzá, mert kb még egy valamit tudok, amibe bele szokás rakni (mindestrone leves), de abba sem nagy mennyiségben. 




Hozzávalók: 4 főre
1,5 kg krumpli (régit használtam, ehhez talán az jobb)
50 dkg fodros kel és kelkáposzta (megtisztítva)
80g erősebb ízű sajt
60g trappista
2 ek vaj
só, bors




Elkészítése:
A krumplit és a kétféle káposztát külön-külön megfőztem sós vízben, (szóval a krumplit egyben, és a káposztákat egyben) és egy sütésálló tálban egymásra rétegeztem őket: 3 réteg krumpli és 2 réteg káposzta lett. A tetejét megszórogattam vajdarabkákkal, és egy erősebb ízű (a hűtőben elbújt és kissé összeszáradt camembert) és egy olvadósabb sajttal (trappista).
A sütőben 200 fokon sült, amíg kissé meg nem pirult: 30-35 perc lehetett.




Sült oldalassal csipegettük, meglepően kevés maradt. 
Legközelebb azért kipróbálom az eredeti receptet is...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések