Csilis - gyömbéres oldalas

Oldalas: iszonyúan szét és összesütve - gyakorlatilag kiszárítva - szeretem. (Ideális ebben a melegben, nem?) A lényeg, hogy valami viszonylag olcsó húsból híg levet ragacsos, ízletes és nem is annyira zsíros falatokat lehet előállítani, némi fűszerezéssel és türelemmel.
Van egy pár kedvenc fűszerezési kombinációm, ez ázsiai irányból érkezett.




Hozzávalók:
850g oldalas
3 ek szójaszósz (sötét)*
1-2 csilipaprika felkarikázva
4 cm gyömbér (22g) lereszelve
1 lapos kk ötfűszerkeverék
3 ek citromlé (fél citrom)
2 ek olaj



Elkészítése:
A húst felvágtam, és a többi hozzávalóval bekenve beraktam a hűtőbe egy órára. Ezután kuktába tettem egy kevés vízzel, és  kis lángon 1 órát főztem (amíg már majdnem szétesik, olyan omlós), majd a kuktában hagytam kicsit hűlni. Átraktam egy nyitott sütésálló tálba a levével együtt, és max hőfokon beraktam a sütőbe, egy órára, amíg jól meg nem pirult (félidőben átforgattam a darabokat). Lehet, hogy a képen már megégettnek tűnik, de őszintén ez még csak a szójaszósz miatt ilyen sötét, én még szárazabbra sütve szeretem.
Mivel nem lett igazán csípős, tálaláskor kapott még 2 frissen felkarikázott csilit, így aki akarja, megeszi, aki nem, az pedig lepöckölgeti, ezen kívül apróra vágott snidlinget kapott, mert az került a kezembe.


*teszteltem egy új üveg szójaszószt, és nem akartam elsózni, de kicsit sótlan lett, szóval óvatosan, de azért kell bele

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések