Clafoutis / feketecseresznyés süti

Ahogy már emlegettem, a gyümölcsöket frissen jobban szeretem, mint édességekben. A cseresznyét ma is szinte csak a fáról eszem meg, két nagy kedvencem a germersdorfi és a bigarreau burlat: mindkettő nagy szemű és ropogós. Azonban szüleimnek van most egy fekete cseresznye fa a kertjükben, ami elég jól terem, és aminek terméséből fantasztikus fekete cseresznye lekvárokat készítenek, de amit én nem szeretek csak úgy magában enni. 




Szedtünk egy adagot hétvégén aszalni, és hoztam magammal egy keveset befőzni és süteménynek. Márciusban megvettem Julia Child: Mastering the Art of French Cooking 1 kötetét, és lám, június még alig kezdődött el, és máris kipróbáltam belőle valamit. Ezért nem szabadna szakácskönyveket vennem. A clafouti, ahogy Julia Child is kiemeli a könyvben: palacsintatészta, feketecseresznyén megsütve. 




Hozzávalók: (6-8 főre ajánlja a könyv, szerintem 4 megeszi)
340g feketecseresznye kimagozva
2.6 dl tej
58g cukor
3 egész tojás
72g liszt
csipet só
1 kk vanília kivonat


Elkészítése:
A hozzávalókat csomómentesre kevertem, és egy vajazott - lisztezett fém tálba öntöttem. Julia Child ajánlotta, hogy tészta negyedét öntsük csak először a tálba, és tegyük a sütőbe, majd amikor az megszilárdult (legalább 5 perc), akkor a többit (gondolom, hogy a cseresznye ne tűnjön el benne), én ezt meg is csináltam, de szerintem ebben a tálban felesleges volt: látszik a képeken, hogy vastagon tele van cseresznyével, nincs esélyük elsüllyedni. 
Amikor az alja megszilárdult, beleszórtam a cseresznyét, (és itt kellett volna szórnom rá még 58g cukort, amit én lazán kihagytam), és felöntöttem a maradék tésztával. 180-190 fokon 1 órát sült.



Tálaláshoz nem árt a porcukor.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések