Angolos borsóleves vizitormával

A gangkertészeti kísérletem egyik alanya a watercress (orvosi vízitorma). Ahogy a nevében is benne van: vízi. Angliában nagy mészkő medencékben termesztik, amin patakvizet folyatnak át. Itthon is megél, de nem annyira ismert, bár különféle bio és egészségtudatos honlapok emlegetik, időnként kissé tévesen is (pl miszerint ez ugyanaz, mint a zsázsa, hát nem ugyanaz). A lényeg, hogy egészséges, és ugyan nem nevezném nagy mennyiségnek, de itthon is lehet termeszteni, patakvizes mészkőmedencék nélkül. 


A vízitorma nagyon egészséges, az angol honlap szerint ettől fogok örökké élni: ugyanolyan súlyú vízitorma több C vitamint tartalmaz, mint a narancs, több kálciumot, mint a tej, több vasat mint a spenót, és több káliumot mint a banán. Csak sokkal nehezebb ugyanannyit beszerezni belőle itthon. 
Hatalmas termésemből egy friss angolos borsólevest készítettem.


Hozzávalók: 2 főre
1 vastag szál újhagyma
1 szem pici újkrumpli
15 g vízitorma
125 g friss édes borsó
7-8 dl húsleves
fél ek vaj + fél ek olivaolaj

Elkészítése:
A vaj és olaj keverékén a felkarikázott újhagymát kicsit megdinsztelem, majd a kockákra vágott újkrumplival együtt feltettem főni a húslevesben. 7-8 perc után beleszórtam borsót és a vízitorma nagy részét is, és még főztem 3 percig, majd az egészet turmixoltam. Ha az eredeti húsleves nem tökéletes, lehet még a fűszerezést javítani.
Tálaláskor mehetne bele a szokásos tejszín, olaj stb, de nekem elég krémes így magában is, csak a félretett vízitorma leveleket szórtam bele a végén.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések