Welsh rarebit / fura sajtos pirítós

Mindenképpen ki akartam próbálni ezt a receptet, amíg még volt itthon angol sör (ale), és érett cheddar. Vannak ilyen receptek, amik befészkelik magukat a fejembe, és sokáig ott lapulnak, hogy egyszer majd elkészítem. Aztán tegnap este végre úgy alakult, hogy kipróbálhattam.


Hozzávalók: 2 főre
10 dkg érett cheddar sajt lereszelve
3 ek barnasör
1 tojás
csipet só, bors
1 kk worchestershire sauce
1 kk mustárpor (őrölt mustármag)
pici csokor petrezselyem apróra vágva
+
2-3 szelet kenyér, (mérettől függően)
csípős pirospaprika a tetejére


Elkészítése:
A hozzávalókat összekevertem egy tálban, és az előre megpirított kenyérre halmoztam, majd beraktam a sütőbe, amíg a szósz meg nem olvadt.


Lehetne más dolgokat is bele halmozni, és van aki tojás nélkül készíti. Jó ötletnek tűnik pl a zsálya és reszelt hagyma, vagy sima újhagyma karikák, más fűszerek, más sajt. 
Sőt, bár fura módon az érett cheddar-t sokszor ajánlják hozzá, szerintem valami kevésbé jellegzetes sajttal lehet hogy jobb, mert ez elnyomja a hozzávalókat.

Nagyon kellemes laza - vendégséges kaja lehetne, érdekesebb, mint egy sima sajtos pirítós... 


Ja és mivel ki kellett bontani a sört a 3 ek miatt, muszáj volt meginni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések