Tápióka puding

A tápióka puding is egy olyan kaja, ami már nagyon régóta érdekelt, mert mindig csak hallottam róla, de sohasem ettem. Tápióka gyöngyöt itthon az Ázsia boltban is lehet kapni, valamint bio boltokban. Márciusban hoztam magammal Angliából, mert azt a kis szemű gyöngyöt akartam kipróbálni, amit ajánlottak. 
Nos: az elmúlt 2 napban háromszor főztem. Nem annyira egzotikusan különlegesen függőséget okozó, de valahogy jópofa, ahogy a puha gyöngyöcskéket szétpukkantja az ember a szájában. És kevés gyöngyből nagyon sok desszert lesz (2 lapos ek-ból, 2 pohárnyi).




A tápióka egyébként a cassava, másnéven manioca nevű növényből származik, ami a trópusokon terem, a gyöngyökhöz keményítő tartalmú gyökerét használják. Maga a gyöngy, és ez a desszert glutén mentes, jó alternatíva pl a tejbegríz helyett a glutén érzékenyeknek.
A recept a 101 Cookbooks-ról származik, nagyon bevált, csak az elkészítésén változtattam egy keveset. 


Hozzávalók 2 főre:
30g tápióka gyöngy
3,5 - 4 dl tej (attól függően, hogy folyósra vagy szilárdabbra készítjük)
30g cukor
1 tojás sárgája
csipet só
1 kk vanília eszencia (elhagyható, pláne ha mással is ízesítjük)




Elkészítése:
A felmelegített tejbe szórtam a gyöngyöket, elkevertem, és egy-másfél órát állni hagytam. Ezután elkevertem benne a cukrot és a tojássárgáját, valamint egy csipet sót, és nagy lángon kevergetve felmelegítettem. Mire felforrt, be is sűrűsödött, (és még hűlés közben is tovább sűrűsödött). Ha használunk vanília eszenciát, azt csak akkor érdemes belekeverni, ha már nem forró, de őszintén szólva, nekem más hozzávalókkal jobban bejött: egyszer savanyú házi szederlekvárral máskor 50g beleolvasztott étcsokival ettük.


Most már csak az ázsiai kókusztejes tápióka pudingokat kellene kipróbálni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések