Tabouleh / petrezselymes törött búza saláta

Nagyon szeretem ezt a salátát. Annyira nyárias, könnyű, gyors, érdekes, és imádom a citromot és a petrezselymet, és a bulgurt, és az egészet. Elvileg eredetileg libanoni, de már mindenhol elterjed az arab világban. 



Hozzávalók: 2 főre


100g bulgur (törött, előfőzött  búza, arab boltokban kapható)
3 szem paradicsom
1 citrom leve
4 ek szűz olivaolaj
1 kis lilahagyma
2 nagy csokor petrezselyem, csak a levele


Elkészítése:
Mivel ez nagyobb szemű bulgur volt, egy lefedhető edényben felöntöttem dupla mennyiségű forró vízzel, és állni hagytam 20-30 percig (amíg megpuhult), majd alaposan lecsöpögtettem. (A kisebb szeműt elvileg elég hideg vízzel felönteni, de én ezt a darabosabbat szeretem.)
Apróra vágtam a hagymát, kicsit összevágtam a petrezselymet. Hagyományosan mentát és petrezselymet kellene keverni, de a mentát elhasználtam szirupnak, ezért most csak petrezselyemből volt.
A paradicsom belsejét kiszedtem, és felkockáztam, van aki szereti leforrázni és lebőrözni is, nekem így jobban tetszik, meg lusta is vagyok.
Ezután a leszűrt bulgurt, a paradicsomot, hagymát és petrezselymet össze forgattam a citromlével és az olajjal. A paradicsom belsejét kis kinyomkodtam kicsit szűrőben, és hozzákevertem, mert annyira mégse vagyok lusta. Semmi más fűszert nem raktam rá, de lehet, hogy ha nem iszonyúan sós sült haloumi sajttal ettük volna, akkor kapott volna egy kevés sót.



Ui: A petrezselymet kisebbre szokták vágni, és gyakran van benne uborka is, de nekem attól olyan érzésem van, mintha bulgurt kevertem volna a görög salátába, és ezért inkább kihagyom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések