Gombás tészta

Ez is a mindennel együtt 20 perc alatt összedobható vacsorák kategóriája. (És itt volt egy 'társadalomkritikai' puffogás azokra, akik ilyesmit megvesznek a kifőzdében, aztán még panaszkodnak, hogy a tészta szétfőtt, a szósz vegeta ízű, és még sokat is fizettek. De inkább kivágtam a morgást, és lássuk a receptet.)




Hozzávalók: 2 főre
30 dkg csiperke
4-5 lemezke szárított vargánya
2 ek vaj
fél kk provance-i fűszerkeverék (herbes de provance*)
fél kk só (több is lehet, ha a végén nem lesz rajta parmezán)
kis csokor petrezselyem
1-2 dl tejszín


Elkészítése:
A csiperkét szeletekre vágtam (átnyomtam a tojás szeletelőn), és a vajban a fűszerekkel és a petrezselyem felvágott zsenge szárával megpároltam. Mozsárban összetörtem a vargányát, és azzal is megfűszereztem. 5 perc kevergetés után beleszórtam a petrezselyem felvágott leveleit is, és felöntöttem tejszínnel. Frissen kifőtt tésztával, parmezánnal  és salátával tálaltam.


Imádom a provance-i fűszerkeveréket gombához, de ha az nincs kéznél, a kakukkfű is tökéletes (benne is van a keverékben). Óvatosan a provance-i keverékkel, elég domináns.


* édeskömény mag, bazsalikom, kakukkfű, levendula, majoranna, rozmaring, zsálya, lestyán, szurokfű vagy oregano, (esetleg még: tárkony, babérlevél és menta)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések