Fish cake / huh: hát tuti nem hal torta

Tegnap L szüleinél voltunk vacsorázni, és kaptunk egy nagyobb darabka sült lazacot, ami már nem fogyott el. Hazafelé azon filóztam, hogy mi legyen belőle: annyira finom volt, hogy csak azért nem csipkedtem el úgy ahogy van, mert késő este volt, és éppen befejeztünk egy sok fogásos vacsorát. L kinyilatkoztatta, hogy fish cake legyen. Nos: én nem rajongok a panírozott és rántott dolgokért, nem csak azért, mert nem túl egészséges (időnként beleférne), hanem a panírozós pepecselés miatt sem (bár néha az is jól tud esni). De azért fish cake lett.
Angol klasszikus, sőt, angol gyerekkaja, ami egy teljesen külön kategória (nursery food), de kicsit elmászott ázsiai irányba, mivel citrom helyett egy lime-ot találtam a csilik mellett elbújva. 




Hozzávalók: 4 kis pogácsához (halas pogácsa?!)
160g krumpli püré (tepsiben sült krumplit törtem össze)
160g sült lazac (lazac konzerv, tonhal konzerv is jó lenne)
1 szál újhagyma felkarikázva
2 csili apróra vágva
1 kis csokor korianderzöld
fél lime leve
1 tojás
csésze zsemlemorzsa
1 ek vaj+1 ek olaj


Elkészítése:
Mindent összemuszkoltam (a tojás, a zsemlemorzsa és a vaj + olaj  kivételével), és  4 pogácsát formáztam belőle. Majdnem paníroztam (lisztbe forgatni nem kell), és a vaj + olaj keverékén kislángon zsemle színűre pirítottam néhány perc alatt mindkét oldalát. Nem kell sülnie, csak átmelegednie, mivel nagyjából főtt dolgokból készült. Az fűszerezéssel is ez a helyzet: amit én használtam, az már fűszerezett volt, de ha frissen főtt krumpliból és konzervből van értelemszerűen sózni borsozni nem árt.


Halom salátával finom, a "köret" már benne van...
Nem bántam meg, hogy fish cake lett. Persze trükkös voltam, és nem használtam el az egész lazacot, úgyhogy még mást is játszhatok.
Nem is lett az a szokásos hatalmas méret, ami jellemző az adagjaimra. L szolidan le-előételezte.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések