Eton mess / továbbfejlesztett tejszínhabos eper

Megvan az a rész, amikor a Gyűrűk urában Sam a (tejszínhabos?) epret emlegeti  félig halottan? Az angoloknál ez a kombináció valahogy nagyon fontos, az otthon termett gyümölcs (sokféle gyümölcs nem könnyen érik be Angliában, ezért nem is termesztik otthon), a tejszínes eper a 'nyár' egyik jelképe.




Eton a leghíresebb angol bentlakásos fiú iskola, még a XV. században alapították (William és Harry, a jelenlegi hercegfiúkák is ott tanultak). Az eton mess (eton rumli, de mást is jelenthet) az eton-i krikett versenyek hagyományos desszertje. A krikett és a tejszínes eper egyébként is összefügg, mivel krikettet csak nyáron játszanak, és a szünetben a játékosok és a nézők nagy közös pikniken szoktak részt venni: uborkás szendvics, etc.


Hozzávalók: 2 főre
400 g eper
40g porcukor
1 ek balzsamecet (kihagyható)
2 dl tejszínhab
40 g habcsók


Elkészítése:
Az epret felvágtam, és a porcukorral és a balzsamecettel állni hagytam egy kicsit (egy órát). A tejszínhabot felvertem, és a habcsókot kicsit összetörve belekevertem.
Üveg tálkában vagy kehelyben egymásra rétegeztem őket. Nem a szépségéért szeretjük, de el lehet készíteni csinosabban is: egész eper és mentalevélke a tetején sokat javít a külcsinen.


Természetesen az arányok is szabadon variálhatóak. Egyszer kaptam olyat egy pub-ban, amiben csak mutatóban volt eper, valójában habcsókmorzás tejszínhab volt: nem akkora élmény. 


És igen, én is tudom, hogy semmi baj az eperrel magában, sőt, egy nagy adagot el is puszítottam úgy, miközben a kutyulék készült. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések