Édes bundáskenyér, eper-szezonban

Egy régi barátnőmnek szokása volt cukrot szórni a rántottájára. Nagyon fura szokásnak tartottam, amíg rá nem jöttem, hogy mivel én édesen eszem a bundáskenyeret, gyakorlatilag én is cukrot szórok a sült tojásra...
Sőt, Anyuval ha nagyon lusták vagyunk édességet készíteni, és semmi sincs kéznél, tojássárgáját fehéredésig keverjük cukorral, és megesszük üresen.




Hozzávalók: 2 főre
2 szikkadt zsemle
4-5 tojás*
tojásonként 1 ek tejszín
tojásonként 1 kk cukor
eper, porcukor tálaláshoz
4 ek olaj vagy vaj a kisütéshez


Elkészítése:
A zsemléket 3 szeletre vágtam, a tojásokat, tejszínt és cukrot összekevertem, és a szeleteket belenyomkodtam. Olajban megsütöttem mindkét oldalon, és konyhai papírtörlőre raktam, amíg minden szelet elkészült. Tálalási javaslat pedig fent látható.


5 tojással teljesen át lehet áztatni a zsemléket, így a végén még megsütve is lágy, krémes a közepe. Ha valaki fél a nyers tojástól, akkor 4 tojás elég, és kevésbé kell beáztatni a szeleteket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések