Colcannon / ír kelkáposztás krumplipüré

Hétfőn az guinness-es kajához valami ír köretet szerettem volna feltálalni. A colcannon jellegzetes ír köret, (vagy akár egész fogás, ha sült bacon kockákat vagy sonkát kever bele  az ember). Gyakorlatilag krumplipüré és főtt vagy dinsztelt kelkáposzta és újhagyma keveréke. 
Szeretem azokat a köreteket, amik úgy néznek ki, hogy az ember valamit belekever a krumplipürébe.  Ha a valami zöld, az különösen hasznos, mert úgy érzem, hogy milyen rendes gyerek vagyok, megeszem a napi 5 zöldség + gyümölcsömet. (Nem mindig sikerül, de igyekszem.)


Hozzávalók : 4 főre
70 dkg krumpli, (fejenként 2 kisebb szem) 
25 dkg kelkáposzta
kis csokor újhagyma
2+3 ek vaj
1 dl tejszín vagy tej (amennyit felvesz a krumpli)

Elkészítése:
A felkockázott krumplit sós vízben megfőztem. A kelkáposztát  megmostam (a vastagabb ereket kivágtam) és csíkocskákra vágtam, egy serpenyőben 2 ek vajat olvasztottam, és a kelkáposztát csipet sóval és frissen őrölt borssal 4-5 perc alatt megfonnyasztottam. Amikor már összeesett, beleszórtam a felkarikázott újhagymát, és még kapott néhány percet a lángon. Közben a krumpliból a vajjal és a tejszínnel pürét csináltam, és végül az elkészült újhagymás kelkáposztát is belekevertem. A hagyma szárából pár karikát visszatartottam, hogy a tetejét megszórjam vele tálaláskor. (Ami sokkal szebb lett volna, ha vékony, így kicsit 'rusztikus' lett.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések