Chicken and leek pie / csirkés póréhagymás levelestésztás izé

Megint valami klasszikus angolos kaja. Egyrészt macerás kicsit, másrészt a bolti kinyújtott leveles tésztával elkészítve az összes többi főzőcske része egyszerű. És ha az embernek van hangulata a tészta cifrításával foglalkozni, esetleg egyszemélyes formácskákban kisütni, a végén még elegáns, de legalábbis jópofa dolog kis kisülhet. Így szimplán pedig szimplán finom...






Hozzávalók: 2 főre
2 kicsontozott csirke felsőcomb
1 szál vastagabb póréhagyma
2 ek olivaolaj vagy vaj
1 nagyobb szál répa
két marék borsó
3 lemezke szárított vargánya apróra tördelve
kis csokor kakukkfű (egyben, a főzés után kivéve)
1 kk só
örölt fehérbors
1 púpos kk liszt
1 bögre tej
+ bolti leveles / vajas / hájas tészta (vagy ugyanez házilag elkészítve)




Elkészítése:
Az olajon megpirítottam a felkockázott csirkehúst, majd mellé szórtam a felkarikázott  zöldségeket, megfűszereztem, öntöttem volna alá egy dl bort, ha lett volna fehér itthon és pároltam egy kicsit, amikor kezdett odakapni, öntöttem alá egy kevés vizet. 15 perc párolás után megszórtam a liszttel, kevertem rajta egy keveset, felöntöttem tejjel, és kevergetem, amíg besűrűsödött. (Itt érdemes megkóstolni, hogy minden megpuhult-e nagyjából, és hogy a fűszerezés tetszik-e.) Ezután átraktam egy sütésálló tálba, lefedtem bolti leveles tésztával, megkentem tojással, és ment a sütőbe 220 fokon 30 percre.
Lehet extra körettel tálalni, de nekünk a bele főzött zöldség és a tészta elég volt.


Ui: a pie (pite) normál esetben azt jelenti, hogy a töltelék alatt és fölött is tészta van, ráadásul a tésztának az omlósabb (shortcrust) fajtából kellene készülnie. De ez a változat (csak leveles tészta és csak a tetejére) is ismert már, sőt, én csirkés változatban inkább ezzel szoktam összefutni. De azért majd egyszer felrakom a shortcrust receptjét is, úgyis tervezek egy guinness-es marhahúsosat készíteni valamikor.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések