Bubble and squeak / bugyog, vinnyog és ehető, mi az?

A maradék főtt zöldségek újrahasznosítása az angol "bugyog és vinnyog". Ki lenne hajlandó megenni, ha ez lenne magyarul a neve?!


1. ez a kaja nagyon menő, mert maradékokat hasznosít
2. ez a kaja nagyon gagyi, mert maradékokat hasznosít
3. ráadásul szétfőtt zöldségeket
4. finom




Hagyományos hétfői kaja, amikor a vasárnapi sült megmaradt köretét (főtt zöldségek, max sóval és vajjal meg a finom yorkshire pudding, de az most nem releváns) kellett újra ehetővel tenni. Persze ez még a mikró előtti időkre vonatkozott.


Hozzávalók, kb:
fél kg főtt krumpli
2 közepes szál répa
1 bögre mirelit borsó
fél hagyma
1 ek vaj, 1 ek olaj
só, bors
kis csokor petrezselyem


Elkészítése:
Csak a krumpli volt igazi maradék, a felkarikázott répát és a borsót kevés sós vízben megfőztem, a hagymát megpirítottam. A zöldségeket összekevertem a krumpival, sóztam - borsoztam, az egyik palacsintasütőmben vajat és olajat összeolvasztottam, és belelapítgattam a keveréket. Nagyon kis lángon 10 percig pirítottam, aztán a tetejét is megöntöztem olajjal, és vaj darabkákat szórtam rá, és a másik palacsintasütővel lefedve megfordítottam, és kapott még 10 percet.


A ropogós részek a legjobbak. 
Sült hússal ettük, de hagyományos hozzávaló 'protein' a tükrötojás, a sonka vagy a sült szalonna is...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések