Tojáskrém

Mondhatnám, hogy a mi legyen a tegnap locsolgatással összegyűjtött főtt tojással fejezet következik, de nálunk mostanában a felnőttek csak puszit, a gyerekek csokit kapnak, a piros tojás csak dísz...




Cserkésztáborban találkoztam először a tojáskrémmel, mint reggeli kencével,  családomban nem volt szokás ilyet készíteni (vagy csak nem emlékszem rá).
Mivel L nem szereti a főtt tojást, nem gyakran fordul elő mostanában sem. Én szeretem, kivéve, ha túlfőtt, de a fehérjét akkor is megeszem, legfeljebb a sárgáját próbálom elpasszolni.


Persze ez sem egy bonyolult recept, a tojások összevágása után csak azt kell eldönteni, hogy mi lesz a lágyító - krémesítő anyag (a cserkésztáborban margarin volt,) most inkább a vaj, majonéz és a zsír jöhet számításba. Ezen kívül: só, bors, mustár mint ízesítő az alap, és egyébként szabadon cifrázható.
Nem rossz kemény zöldes sárgájú tojásból sem, de krémes sárga sárgájából még finomabb.


Hozzávalók és elkészítése:

apróra vágott főtt tojást, 2 ek majonézt, 1 kk mustárt és 5-6 levél apróra vágott medvehagyma levelet összekevertem, és kész. 
Só, bors is kellhet bele, de a mustár amit használtam, (az angol colman's,) nagyon erős, talán ezért nem éreztem, hogy sóra lenne szükség. 


De az minden esetben igaz, hogy végig kóstolgatni kell.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések