Spanyol sertés egytálétel

Alternatíva sertéspörire. Az olivabogyó különösen finom benne.  A recept megint Delia. Olyan edényben kell készíteni, amit a gázra is lehet tenni, és a sütőbe is, aztán bedobálni a dolgokat, be a sütőbe, várni - várni - várni, és kész.  




Hozzávalók: 2 főre
30 dkg sertéshús kockákra vágva (ez lapocka volt)
1 közepes méretű hagyma félholdakra vágva
2-3 ek olivaolaj
2-3 szem paradicsom (vagy 2 dl paradicsomlé vagy 1 dl paradicsom sűrítmény)
5 szem zöld olajbogyó
5 szem fekete olajbogyó
fél kaliforniai paprika felkockázva
1 fokhagyma összetörve
pár ágacska kakukkfű
2 dl vörösbor
1 babérlevél
só, bors
4 közepes szem krumpli 


Elkészítése:
A hagymát az olajban megfonnyasztottam, majd megpirítottam a húst, és minden beledobtam a edénybe a krumpli kivételével.  Mehet bele annyi víz is, hogy a borral együtt éppen ellepje a húst, de ha nagyon jól zár az edény, akkor nem kell. Az egészet lefedtem, és beraktam a sütőbe egy órára 200 fokra. Egy óra után kivettem, beleraktam a krumplit is, (érdemes kisebbre vágni, mint a képen, hogy jobban átjárja a szósz) és kapott vizet, (szintén hogy éppen elfedjen mindent), aztán fedőt vissza, és még fél órára visszaraktam.
Friss ropogós kenyér, saláta illik hozzá.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések