Krumplis tészta

Múlt héten szüleimnél történt a következő: hétköznapi vacsora, csak két kósza vendéggel, rakott krumpli volt a menü, de mivel az egyik vendég vega, ezért Anyu készített neki külön egy kis adag krumplis tésztát. Aztán amikor asztalhoz ültek, úgy kellett védeni a tésztát, mert mindenki azt akart enni.
Én elismerten szénhidrát  rajongó vagyok, nem meglepő, hogy egy krumpliból és tésztából álló vacsora megdobogtatja a szívemet. Mégsem készítünk gyakran, mert L inkább húsos. A tegnapi hús túladagolás után viszont jól jött egy ilyen vega és hálistennek olcsó kaja. 
Csak  sajnos nem annyira fotogén...


Hozzávalók: 2 főre
2-3 ek olaj vagy zsír
nagy fej hagyma
2 közepes fej krumpli
20 dkg  kockatészta
1 púpos ek édes pirospaprika
frissen őrölt bors
csemege uborka

Elkészítése: 
A hagymát nagyon apróra vágtam és a zsiradékon kis lángon megpirítottam, közben az apró kockákra vágott krumplit sós vízben megfőztem. A tésztát is feltettem főni. Amikor a hagyma már szépen megsült, belekevertem a krumplit  is, és pirítottam egy kicsit, majd beleszórtam a paprikát, kevertem rajta egy keveset, és öntöttem hozzá a krumpli főzővizéből, és kevergettem - nyomogattam, hogy összetörjön és keveredjen. Itt érdemes megkóstolni is, sózni, ha a krumpli és a vize nem volt elég sós. Ez után belekevertem a leszűrt tésztát, és még egy keveset a főzővízből, hogy kényelmesen összemaszatolhassam. Tálaláskor magamnak tettem rá még egy vagon frissen tört borsot. Sokkal többet, mint amennyi a képen van: úgy kell enni, hogy lecsipegeted a borsos réteget, újraborsozol, és megint leszeded, stb. Egy tányér tésztát ötször is újra tudok borsozni... 
És feltétlenül kell hozzá csemege uborka is. Sok.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések