Csülök, talán pékné módra

Motivációk. Miért is csülök lett vacsorára: Az úgy volt, hogy pénteken éjszaka felhívott egy barátnőm, hogy most fejezték be a költözést (pár tömbnyire  költözött tőlünk), és van-e hely a mélyhűtőmben, mert az ő lakásunkhoz nincs, és  nem akar mindent kiolvasztani. Általában nincs hely a mélyhűtőmben, de azért megoldottuk. Viszont a csülökkel, amit kivettem, hogy az ő cuccainak legyen helye, kezdeni kellett valamit. Szerencsére azt már korábban megbeszéltük barátokkal, hogy nálunk vacsoráznak szombaton (csak akkor még pizzát terveztem készíteni).
Mitől számít péknésnek a csülök? Az elkészítési mód vagy a fűszerezés miatt? 
A lakásunkhoz meglepő módon nem tartozik kemence, és bár a kaja sütőben fejezte be, az egész csülök nem ott sült. Plusz a fűszerezése is eltért a hagyományostól...




Kuktában főztem, és bár azt hiszem, hogy csaknem bármint mellé lehet dobálni, a végén úgyis sós füstölt csülök íze marad, mégis szoktam kicsit cifrázni, mivel a húslét is felhasználom később. Általában ha füstölt zsíros húst főzök, szeretek beletenni egy marékkal a szárított ázsiai citromfűből (amit szerintem még Angliában vehettem több éve), és azon kívül 6-7 szem borókát, 4 csilipaprikát, 7 szem borsot, 4 babérlevelet, és 2 szegfűszeget tettem mellé a kuktába. Egy órát főtt, hagytam a kuktában kihülni, aztán kivettem a csontját és nagyobb darabokra vágtam. Volt amire jutott zsír és bőr, és volt amire nem.
Nyers krumpli karikákat raktam alá, és lilahagyma szeleteket, kicsit sóztam, és az egészre rányomtam 5 fokhagymát, (mi rögtön bizarr élénk zöld lett, azt hiszem a konyhasó jód tartalmától). Öntöttem rá egy keveset a húslé zsírosabb részéről, majd egy órát sült nagyjából végig lefedve.
Lilakáposztát készítettem mellé.


Nagyon finom lett, és négyen gyakorlatilag elpucoltuk, az adagokról annyit tudok, hogy a csülök csontostól 1,6 kg volt, és fejenként egy giga krumplit vágtunk fel.
Legközelebb ropogósabbra kell: majd nem nyers krumpliból indulok, és akkor fedő nélkül is süthetem, vagy több időt szánok rá, és a végén még sütőm fólia nélkül. Ja, és kemencében sütöm :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések