Csilis csirke jázminrizzsel

A BBC-n néhány éve ment egy kínai főzőműsor, a Chinese Food Made Easy.  Nagyon jó, viszonylag egyszerű és gyors receptek voltak benne, bár a hozzávalók listáján szerepelt egy két trükkösebb darab. A mai vacsi ennek az egyik egyszerűbb receptje alapján készült.






Hozzávalók 2 főre:


szósz:
4 fokhagyma gerezd összetörve
2,5 cm-es gyömbér, megpucolva, apróra vágva
1(2-3?) csili, kimagozva, felvágva
fél piros kaliforniai paprika, kimagozva, felvágva
2 paradicsom, felvágva
2 ek ketchup
1 kk barnacukor
1 ek szójaszósz
5 ek víz


hús:
1 ek olaj (földimogyoró vagy napraforgó)
1 csirkemell felkockázva, bőre nélkül
1 cukkini felkockázva
fél piros kaliforniai paprika
2 újhagyma, felcsíkozva
1 ek szójaszósz




Elkészítése:


A szósz hozzávalóit pürésítjük (robotgéppben, ha van- ha nincs, akkor talán rúdmixer, mozsár?).
A húst forró olajban, wokban 3 percig sütöttem, amíg enyhe színt kapott, aztán mellé dobtam a cukkinit és a paprikát, az újhagyma nagyobb részét és azokkal is kevergettem 3 percet, aztán ráöntöttem a szószt és még 3 percig főztem együtt. A végén kapott még egy kis szójaszószt, és az újhagymát maradékát tálaláskor szórtam rá.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések