Borsóleves

Ez a kedvenc levesem. Sohasem értettem a felhajtást a húsleves körül: semmi bajom vele, finom: sok répával, tésztával, csípősen, de szerintem sehol sincs a friss édes borsóból (vagy édes mirelit borsóból) készült alaposan bezöldségezett, tejjel hígított borsóleves mellett. 




Hozzávalók kb:
fél hagyma
2 ek olaj
2 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa
30 dkg mirelit vagy friss borsó
5 dkg csipetke száraztészta
1 ek só
1 csokor petrezselyem


4 adag


Elkészítése:
A hagymát egyben a répát és fehérrépát pedig felkarikázva felraktam az olajban párolódni kis lángon. Kevergetni kell, mert az olaj kevés, és odakaphat. A petrezselyem szárát is belevágom, ha elég zsenge. Tíz perc után beleszórtam a csipetkét, felöntöttem 1 liter vízzel és megsóztam. Amikor felforrt, ment bele a borsó is, és a felvágott petrezselyem zöldje. Addig főztem, ami minden megpuhult. (Ez a rész trükkös, mert volt olyan, hogy a csipetke az istennek sem volt hajlandó megpuhulni.) A végén még egyszer ellenőriztem a sósságát: szeretem ha kicsit sós, mert mindig hígítom tejjel.









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések