Bárány tagine datolyával és mandulával

Az édes húsok nem annyira az én szám íze szerint vannak, de kíváncsiságból sok mindent elkészítek, így derült ki, hogy L -nek viszont nagyon bejön ez a kombináció.
Már többször alakult úgy munka miatt, hogy hosszabb - rövidebb ideig nem éltünk ugyanabban az országban: egy ilyen időszak alkalmával próbáltam skype-on átadni a tagine készítés rejtelmeit.
Szerintem ennyi a lényeg: a tagine is egy "pörkölt", ahogy a marhapörkölt, az angol stew, és a curry is. Azaz: megpirított a hagymát, (fokhagymát, gyömbért) megpirítod a húst, telenyomod az odaillő fűszerekkel, beledobálod az odaillő zöldséget (gyümölcsöt, magokat) felöntöd az odaillő folyadékkal, és hagyod főni.


Mivel bárányból még nem készítettem tagine-t, gondoltam megnézem valaki klasszikusnál, hogy milyen fűszereket használna. Van egy gyönyörű arab szakácskönyvem Claudia RodenArabesque, abból származik a következő recept inspirácója.




Hozzávalók:
1 ek olivaolaj
fél fej nagyobb hagyma (70g)
300g összekockázott bárány lapocka
1 kk gyömbér
1 kk fahéj
1 kk 
csipet bors
marék kimagozott datolya (65g)
marék mandula (20g)
1 ek méz


2 főre


Elkészítése:
Nincs szép tagine edényünk, mert annyira még nem kergültem meg, hogy egy funkció miatt megvegyek egy akkora tálat. Meg nem láttam még olyat, amibe beleszerettem volnaEzért egy fedeles öntötvas edényben készítem, ami kb olyan, mint egy "Le Creuset", csak nem került annyiba (és nem státuszszimbólum).
És akkor ahogy már mondtam: az apróra vágott hagymát olajban megpirítottam, majd beledobtam a húst és azt is megpirítottam. Ezek után mentek bele a fűszerek, egy gyors keverés után felöntöttem 4 dl vízzel, és lefedtem. Amikor az már csaknem elpárolgott és a hús megpuhult, (kb egy - másfél óra után, de nem szabad magára hagyni, mert lehet, hogy elfövi a levét és odakap) ment bele a datolya és még 2 dl víz. A datolya általában teljesen szétfő, finom szósz lesz belőle. A mézet  és a mandulát csak a végén tettem bele, hogy ne főjön.
Természetesen kuszkusszal ettük. (Csak felöntöttem forró vízzel: fejenként kb 10 dkg-t, megfűszerezetem, és hagytam állni 5-10 percig lefedve, vagy ahogy a használati utasítás mondja a zacskón - és remélhetőleg nem áztatom el annyira, mint ezt az adagot)





Megjegyzések

  1. néha megy bele füge is.. az nem szokott szétfőni.. és kb olyan mintha hamis husik lennének benne
    L

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések