Sonkás, vegyes-magvas, gyökérzöldséges egytálétel

Avagy a kutya vacsorája.
Ma azért ez a menü, mert még mindig nem voltunk képesek elvánszorogni boltba. Úgyhogy azt esszük, ami van. Hoztam vidéki zöldség keverék*-et Angliából, mert már korábban láttam, és bökte a csőrömet. Egyébként nem értem, hogy miért hívják zöldségnek, szerintem nem az.
Ez volt a recept, amiből inspirálódtam, mert akkor még azt hittem, hogy van még itthon egy pár angol kolbász a téli töltésből. De vagy nincs, vagy úgy elbújt, hogy nem találtam meg a mélyhűtőben. Ami komoly teljesítmény, mivel kicsi a hűtőTehát ez egy tipikus mindent bele kaja, és azt hiszem a képpel is elértem a békavalaga alatti szintet... Nagyobb összeget tennék rá, hogy a képet látva még én sem fogom soha többet elkészíteni... Pedig finom volt. :)




Hozzávalók:
170g felkockázott sonka (sós)
1 ek olaj
közepes fej lilahagyma
1 kis szál répa (60g)
1 közepes szál fehérrépa (80g)
20 cm vékonyka póréhagyma (halvány zöld szára)
2 db csicsóka
100g a magok&zöldségek keverékből
fél kk bors
sót nem tettem bele, mert a sonka sós
fél liter víz vagy sótlan alaplé
1 ek friss zsálya

Elkészítése:
Egy közepes öntöttvas edényben a hagymát kockákra vágva olajon kicsit megpirítottam, és amikor már üveges lett, mellé szórtam a sonka kockákat is. A többi zöldséget is felkarikáztam / felkockáztam, és hozzákevertem, még egy kicsit hagytam dinsztelődni, majd megfűszereztem, beleöntöttem a magok&zöldségek keveréket és felöntöttem vízzel. Nagyon kis lángon lefedve főtt 45 percet. (Mert nem volt kedvem begyújtani a sütőt.)

Nincs más mentségem erre a nagyon nem tavaszias kajára, mint hogy a: tényleg vásárolni kellene menni, valamint b: én még fázom esténként.

*van benne: sárga és zöld feles-borsó, icipici zöld és vörös lencse, zöld bab, hagyma, répa, árpagyöngy, durumtészta és árpapehely


Ui: nekem fura, hogy a tésztát belekeverték a keverékbe, utálok tésztát túlfőzni, a felesborsónak viszont kell a 45 perc. De nem volt annyira rossz, mint amilyennek tűnik.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések