Pasta putana vagy puttana vagy puttanesca tonhallal

Egy régi Jamie Oliver könyvben volt egy 'working girl's pasta - pasta putana' recept (nem elírás, 1 t-vel van a könyvben). Most keresgéltem a neten, de mindenhol csak puttanesca recepteket találok. Jelentésében egyébként kb mindegy, az egyik tészta a 'kurváké', a másik 'kurvás'. Amennyire látom, a különbség a kettő között annyi, hogy a Jamie O féle receptben van tonhal vagy tonhal konzerv is.


Hozzávalók:


csokor bazsalikom
fél citrom leve 
1 tonhal konzerv
4 db szardellafilé
1 kövér fokhagyma
1 ek kapribogyó
8-10 szem fekete olajbogyó
1 kk csípőspaprika vagy csili
3 szem paradicsom
fél dl fehérbor
só, bors
2 ek olivaolaj




Elkészítése:
A maréknyi apróra vágott bazsalikomot, egy ek olajat, citromlét, és egy csipet sót, összekevertem a tonhalkonzervvel, és hagytam egy kicsit állni, amíg a többi hozzávalót előkerestem és a paradicsomot felkockáztam. Felraktam a vizet a tésztának, majd amikor már felfort a víz, és beledobtam a tésztát, felraktam a szósz serpenyőjét is a lángra.
A serpenyőben 1 ek olivaolajon gyorsan elolvasztottam a szardellafilét, majd megpirítottam a fokhagymát, beleszórtam a kapribogyót, olajbogyót és felöntöttem a borral. Ezután ment bele a felkockázott paradicsom és a tonhal a bazsalikomos - citromos szósszal együtt. Még 4-5 percig főtt, közben a tészta is elkészült, a nagyjából lecsepegtetett tésztát belekevertem a szószba. Tálalás előtt mehet rá még olivaolaj (nekem inkább ne),  esetleg még friss bazsalikom. Sajt pedig nem :)
És simán lehetne vega is, gondolom akkor pasta puttanesca-nak hívnák, és nem lenne benne a tonhal.









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések