Kacsamell ázsiaisodik

Van ez a finom megsült mell, amit kaptunk a vasárnapi vendégségből: puha, zsírban sült sokáig, nagyon finom... De akaram valamit csinálni vele, nem csak úgy megenni ahogy van. Plusz, rizs köretet képzeltem hozzá, tehát ázsiai lett a kacsa.
Ez kb annyit jelent most, hogy: szójaszósz, méz, esetleg sake, friss gyömbér, újhagyma, ötfűszer. Megpróbáltam falatkákra vágni a kacsamellet, de annyira puha volt, hogy csak cincálni sikerült. Biztosan jobban sikerült volna, ha hideg húsból indulok, de meg kellett melegítenem, hogy ki tudjam venni a zsírból.. És el kell vinnem éleztetni a késemet.




Hozzávalók:
egy már megsült nagyobb kacsamell (nem mértem le, de kb 40 dkg lehetett)
2 ek szójaszósz
2 ek olaj
2 ek méz
1 ek kínai ötfűszer keverék
1 apró répa 
3 szál újhagyma
3 cm gyömbér
2 db fokhagyma 
2-3 levélnyi kínai kel 


Elkészítése:
Az olajban nagy lángon kevergetve pirítottam a gyufaszálra vágott répát, majd kb 2 perc múlva a fokhagymát is mellé nyomtam, újabb kevergetés (max 1 perc), belereszeltem a gyömbért és beledobtam a csíkocskákra vágott újhagyma fehér részét is. 
Újabb két perc kevergetés után megöntöztem a szójaszósszal az egészet, és felöntöttem egy csésze vízzel, belekevertem a hús cafrangokat, rászórtam az ötfűszer keveréket, rácsorgattam a mézet, és próbáltam nem sokkal jobban szétcincálni, miközben elkevertem. 
Végül beledobtam a falatkákra vágott kínai kelt, és az újhagyma szárát is, és hagytam még 5 percig, akkor már kisebb lángon.


Ui: én nem szeretem azt a ragacsot, ami a bolti kínai kajákon van, de pl L igen. Ha ragacsosra akartam volna készíteni, akkor rakok egy kicsit több vízzel együtt egy púpos kiskanál kukoricakeményítőt is a húshoz. De nem akartam.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések