David Lebovitz giga csokitortája

Ez hosszú lesz. 
A mai ebédhez, ahogy szoktam, süteményt ígértem. Miután L édesanyja kétszer is visszakérdezett, hogy akkor biztosan tudom-e vinni, úgy éreztem, valami látványosabb desszerttel kellene készülnöm. 
Nem olyan régen néztem ki David Lebovitz german chocolate cake-receptjét magamnak, és elég összetettnek nézett ki ahhoz, hogy megpróbáljam.
A receptet tőlem szokatlanul majdnem betűre követtem (tényleg nem akartam elrontani), ahol eltértem tőle, az véletlen volt. 
A nagy része nagyon tetszett, de vannak dolgok, amit legközelebb máshogy készíteniék:
A torta hatalmas, 4 emeletes eredetileg, 23 cm-es formában kellett vona sütni, de nekem csak 21 cm-es volt, ezért vastagok lettek az emeletek, így a legfelsőt már lehagytam, mert irtó magas lett a háromtól is. (Nem tudtam volna szállítani.) Meglepő módon a töltelék így is simán belement, nem volt túl sok. Az eredeti receptben van egy híg rumos cukorszirupos kence, amivel a tészta rétegeket meg kell kenni, de annyira puha és omlós a tészta magában is, hogy szerintem felesleges.




Azt most nem írom le, hogy mi az eredeti recept, ahhoz ott a link, az következik, hogy legközelebb hogyan készíteném.


Hozzávalók:


Piskóta:
85g min 60%-os kakaótartalmú csoki
3 ek víz +2 ek rum
170g vaj
185g + 38g cukor
3 tojás, fehérje és sárgája különválasztva
200g liszt
1 csapott kk sütőpor
1 csapott kk szódabikarbóna
csipet só
185 ml író (most aludtejem volt, azzal is jó volt)
1 kk vaníliakivonat


Belső krém:
2,5 dl habtejszín
200g cukor
3 nagy tojássárgája
85 g  vaj
csipet só
100g apróra vágott pirított dió
100g pirított kókuszreszelék


Külső krém:
225g min 60%-os kakaótartalmú csoki
2 ek folyékon glükóz*
44g vaj
2,5 dl habtejszín


+ pírított darált dió , mert nem akartam, hogy megint ez a tortám is csokitortának látszon.


Elkészítése:


Piskóta:
Vízfürdő fölött összeolvasztottam a csokikat és a vizet, majd félretettem hűlni. Habverővel krémesre kevertem a vajat és 185g cukrot, kb 5 percig kevergette a gép, aztán beleöntöttetem a kihűlt csokoládét és a tojássárgákat egyenként.
Külön tálban elkevertem a lisztet, sütőport, szódabikarbónát és sót, majd a felét belekevertem a vajas masszába, aztán az aludttejet öntöttem hozzá majd a liszt keverék másik felét.
Felvertem a tojásfehérjéket egy másik tálban, és amikor már majdnem kész (lágy, de nagyon megnőtt a térfogata), hozzákevertem a 38g cukrot is, és addig kevertem géppel, amíg fényes kemény hab nem lett. 
Ezután kis adagonként összekevertem a csokis krémet a habbal. Nem lacafacáztam nagyon, késő volt, ment az egész a gépbe. De nyugodtan lehet úgy csinálni, ahogy a nagyi tanította, lassan, nemtom milyen kanállal, nyolcas alakban, meg ilyenek.
A tésztát két adagban kell megsütni, mert egy formából kimászna: kivajazott edényben, sütőpapír, stb, 180 fokon 30-40 perc, tűpróbáig. Rácson hűtöttem ki.


Belső krém:
A tejszínt cukrot és a tojássárgájákat folyamatosan kevergetve melegítettem, amíg el nem kezd kicsit besűrűsödni, és akkor hozzáöntöttem a többi hozzávalóhoz, és összekevertem. Ahogy hűl még sűrűsödik, és megszívja magát a kókuszreszelék is.


Külső krém:
Csak a tejszínt melegítettem fel, beleszórtam a többi hozzávalót, és kevergettem, amíg elolvadtak.


Összeállítás:
Értelemszerűen:) A tésztakorongokat darabonként kettőbe vágtam, (4 db) rétegenként megkentem a belső krémmel, majd az egész tortát a külső krémmel is, megszórtam darált dióval. A maradék  csokikrémmel kacifántokat próbáltam rá nyomni, ami már első körben sem volt sikeres, de láttátok csak volna milyen klasszul szétkenődött minden, mire odaértünk. 
De azért nagyon finom volt.

*Nekem ez a fajta folyékony glükózom van, soha nem is használtam mást, úgyhogy nem sokat tudok róla. Az eredeti recept corn syrupot írt, de elég hasonlóak, és corn syrupom nem volt. Nyugodtan le lehet cserélni pl 2 ek cukorra, akkor a melegített tejszínben oldanám fel. Az okosok szerint a kristályosodása más, ezért kell bizonyos dolgokban használni. Szerintem a krém annyira nem kristályosodik, ezért kb mindegy. Mindenesetre szép fényes maradt, de lehet, hogy csak azért, mert ma melegebb volt, mint eddig, és nem dermedt meg annyira.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések