Rakott vajbab

Volt egy időszak, amikor a szüleimmel sokat készítettük ezt a kaját, olyan változatban is, hogy valami szójakészítmény volt a tetején hús helyett. És rizs se volt benne, szóval egyáltalán nem ez a kaja volt. Mostanában nem eszem ilyen húspótlókat, de mindig az volt a véleményem, hogy ha agyonfűszerezzük őket (mint egy darálthúsos ételt) akkor teljesen ehető. Mondjuk sztéknek nem lehetne eladni.
Na mindegy. Ez  tényleg tipikusan az a kaja, ami a kezembe akadó hozzávalókból készült. Már régen kerülgettem aprócska mélyhűtőmben egy adag saját termesztésű, lefagyasztott vajbabot, darált sertéshús is akad, a többi pedig szintén olyasmi, ami mindig van itthon.


Nem méregettem, úgyhogy a hozzávalók csak nagyjából pontosak:
30 dkg darált sertéshús (ezt tudom, mert ekkora adagokban fagyasztom le)
kb 30-40 dkg mirelit vajbab
1 nagyobb fej hagyma
2 ek libazsír (mert azt is el kellene használni)
1 bögrényi maradék főtt rizs
2 ek oregánó (házi, kevésbé aromás mint a bolti, abból kevesebb is elég lehet)
1 dl csípős, fűszeres paradicsomszósz (ketchup vagy paradicsomsűrítmény is jó)
2 kk só
1 dl bor (nekem fehér volt nyitva)
nagy marék olvadós sajt (trappista)
2 főre


Elkészítése:
A vajbabot és a rizst  és a fele  oregánót összekevertem, és két kisebb tűzálló tál aljában elegyengettem.
A hagymát felkockáztam és a zsírban megpirítottam, majd amikor már üveges lett (nem túl nagy lángon 5 perc), a hússal együtt pirítottam tovább még 10 percig. Ezután felöntöttem a borral és a paradicsomszósszal, megsóztam és beleszórtam a maradék oregánót, és még 5 percig kavargattam, hogy elfője a bort.
A hagymás - fűszeres húst elosztottam a rizses babon. Mivel nem a készítés napján terveztem megenni, kapott zsugorfóliát, hogy ne száradjon ki a hűtőben, és két napig hozzá se nyúltam. Ma elővettem, megszórtam sajttal, és L. 45 perc alatt a forró sütőben készre sütötte, amíg én a várost róttam.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések