Kukoricafőzelék sült virslivel

Pontosan emlékszem, mikor találkoztam először ezzel a kajával. Édesanyám barátnőjénél voltunk látogatóban, és ő főzte ezt nekünk (olyan 25 éve). Ez pont olyan főzelék, amikre nagyon buktam gyerekként: ugyan nem teljesen homogén, de kevés, jól megkülönböztethető összetevőből van. Én nagyon rákattantam, miattam el kellett kérni a receptet és azóta időnként készítem.
Az egész csak egy konzerv kukorica, és némi besamel szósz, egyébként. (Elég sok főzelék csak ennyi, persze.)


Hozzávalók:


1 ek vaj
1 ek liszt
só, bors
csipet szerecsendió
2,5 dl tej
1 konzerv kukorica (lehetőleg nem cukros) a leve nélkül


+ 1-2 szál (valamilyen tisztességesebb) virsli feltétnek


1 adag, de csak ha utána lehetőség van lepihenni kicsit.


Elkészítése:


Besamel szószt készítettem: a megolvasztott vajban elkevertem a lisztet, és kevergettem egy kicsit (ne sötétedjen meg a liszt), majd felöntöttem  tejjel, beleszórtam a kukoricát és a fűszereket. Kevergettem, amíg a szósz besűrűsödött, és a kukorica is átmelegedett.
Sült virslivel ettem. 
Na ez olcsó vacsora.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések