Jacket potato / héjában sült krumpli

Megint angol klasszikus. Mondjuk más országban nem számítana receptnek, gondolom. De Angliában minden pub menüjének része a jacket potato, különböző feltétekkel. Nekem két kedvencem van, a tejfölös - sajtos - snidlinges, és a tonhalas majonézes. 
Az első (ahogy a címe is mondja, szó szerint): fogom a héjába sült krumplit, és belerakom ezeket a dolgokat, amilyen arányban szeretném. Ízesebb kék sajttal vagy chedar-ral pompás, de sima sajtokkal is lecsúszik.

A tonhalas majonéz szósz is hasonlóan komplikált.


Hozzávalók:


2 db tonhal konzerv (én egy aprítottat és egy szték-eset szoktam használni - nem kell hogy olajban legyen, mert a majonéztől elég krémes lesz, de tessen azt használni, amit van/tetszik/olcsó, stb)
3 ek tejföl
2 ek majonéz (mivel nagyon keveset használok, tartok otthon "gyárit", és csak akkor csinálok házit, ha nagyobb adag kell - ez évente 1-2 alkalom)
3 kk citromlé


Elkészítés:


Ha van AGA-m (egyszer volt 3 hónapig, azóta is gyászolom az elvesztését), vagy időm (az se szokott lenni), meg kedvem járatni a sütőt 1 órán át (ebben a hidegben még lehet is esetleg)....


Kezdem előröl: kb egy óra nagyon forró sütőben, vagy 5-10 perc a mikróban (és szégyeld el magad), ahogy időnk engedi.
Ma egyébként is a konyhában mojoltam, és még volt egy kis idő éhenhalásig, ezért a jól megmosott, megszurkált krumplikat bedobtam a sütőbe egy órára. Nem szoktam alufóliába csomagolni őket, még sohasem égett meg, és direkt szeretem, hogy megsül a héja egy kicsit.


A szószhoz összekeverem az aprított tonhalat a tejföllel, majonézzel és citromlével, csipet sóval és borssal.  Aztán felvágtam a megsült krumplit, és szósszal tálaltam, a nagyobb darabos (szték) tonhalat pedig rászórtam. Nagyon illik hozzá a kapribogyó, és a saláta sem csak dísznek van. 
Külön jutalomként valami finom barna sör, vagy igazi ale jöhet mellé...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések