Flamand hal

A fénykép ocsmány lett. Ideje leszögeznem, hogy nem tudok kész halételeket fényképezni. Még nekem sem lenne hozzájuk gusztusom, pedig én tudom, hogy egyébként finom volt. Csak csokító...
Régi recept, fogalmam sincs, hogy honnan ered, de a családomban rendszeresen készül. Mivel citromos, nekem nagy kedvencem, de L is szereti, a tejszínes mártás miatt.


Hozzávalók:
2 ek vaj
2 szelet tőkehal (kb 2x20 dkg)
só, bors
2 ek zsemlemorzsa
1 citrom leve
1 dl tejszín


Elkészítése:
A száraz halat sóztam, borsoztam és megszórtam zsemlemorzsával, majd vajon mindkét oldalát átsütöttem. Sütés közben citromlét facsartam rá, és lefedve tartottam. A szelet vastagságától függően kis lángon 3-5 perc oldalanként elég. Amikor már megsült a hal, felöntöttem a tejszínnel, és rögtön tálaltam is. (Mivel én nem terveztem tejszínnel enni most, a halakat előbb vettem ki, mint ahogy a tejszínt beleöntöttem volna.)
Krumplipürével és csemege uborkával ettük, és esküszöm nem olyan gusztustalan, mint amilyennek látszik...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések