Csirke krémleves

Csirke krémlevest sokszor láttam már konzervben, és valahogy piszkálgatott a gondolat, hogy ki kellene próbálni: annyira bizar az ötlet, hogy húst turmixoljak.
Múlt héten mélyhűtő szelektálást tartottam, és mivel sok csont akadt a kezembe, főztem húslevest (amit rögtön le is fagyasztottam), és lett egy kis főtt hús cafat is, szintén a húslevesből (szintén lefagyasztva). Amiből látszik, hogy helyet nem sikerült nyernem a mélyhűtőben, szóval a szelektálás felesleges volt
A recept inspirációja Nigella: How to eat című könyvéből származik, ami a legrégebbi, legnagyobb és legjobb könyve, és amit sajnos nem fordítottak le magyarra (még?).


Segítség, süllyed a dekor-petrezselyem !
Hozzávalók (a saját igényeimhez kéznél lévő dolgaimhoz torzítva):


2 ek vaj
10 cm póréhagyma
2,5 dl húsleves
2,5 dl tej 
1 bögrényi maradék csirkehús

2 babérlevél
1 fokhagyma
1 csapott ek liszt
3 ek tejszín
1 tojássárgája


Elkészítése:
Egy ek vajon megfonnyasztottam a póréhagymát, egy külön edényben a húslevest és a tejet felforraltam a babérlevéllel, és az összetört fokhagymával, majd amikor a póré már összeesett, belekevertem a lisztet. A lisztes pórés vajas keveréket kis lángon kevergettem kb 3 percig, (nem kell megbarnulnia) majd beleönöttem a fűszeres leveses tejet és a csirkehúst. Főztem még 3 percig, majd a babérleveleket kivéve a többit összeturmixoltam. 
Leszűrtem, kis pohárban összekevertem a tojássárgáját és a tejszínt, és már a lángról levéve belekevertem a levesbe.
Az eredeti receptben szerecsendió virág volt, és bár szeretem, nekem  nem ment hozzá, viszont egy kis citrom nagyon jót tett neki.


Kell valami komfort kaja, miközben kint dühöng a tél.
És holnap tuti nem lesz quice, se póréval, se máshogy, itthon haldoklom arcüreg gyulladással, örülök ha valami 15 perces kaját össze tudok dobni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések