Boston baked beans / bostoni sültbab

Évek óta kerülgetem ezt a receptet. Mivel 6 órán át kell főzni (?!) még sohasem készítettem. De mindig bökte a csőrömet. Lehet kapni a baked beans konzeveket, amit az angol reggelihez használunk, az olyan, mintha csak édes paradicsomlében lenne a bab. Egyik legnagyobb megdöbbenésem angol gyerek kajában (van ilyen kategória, majd egyszer írok arról is) a beans on toast volt. Vékony szétvajazott toast kenyér paradicsomleves babbal szétáztatva... Brrr. Egyébként finom, csak bizar.


Szóval azért lesz most baked beans, mert nemrég édesapámmal erről  filozofáltunk, és ha és én nem is tudunk megenni ennyit, Apuval együtt már tuti sikerül.


Hozzávalók:


50 dkg fehérbab
1 ek mustárpor (örölt mustármag)
2 ek black treacle
2 ek barnacukor
4 ek paradicsompüré
2  gerezd fokhagyma 
2 ek zsír vagy olaj
1 hagyma
2 babérlevél
1 ek só
1 kk bors






Elkészítése: 
A babot beáztatam egy fél napra, aztán kuktában 30 perc alatt megfőztem, leszűrtem, de a vizet megtartottam.
A félholdakra vágott hagymát megpirítottam a zsírban egy kicsit, és belekevertem a megfőtt babot. A fokhagymát összetörtem, majd a többi hozzávalóval együtt összevekevertem, 1 dl-rel a főzővízből, és ezt is ráöntöttem a babra. Sóztam, borsoztam, és felöntöttem annyi főzővízzel, hogy éppen ellepje, majd lefedve beraktam a sütőbe 120 fokra. Időnként meglátogattam a konyhában, kivettem, megkavargattam, újratöltögettem vízzel, amíg a főzövíz tartott. Talán 3-4 órát lehetett bent. Nekem a 6 óra soknak tűnik, de lehet, hogy ha alig megfőtt babbal indul, akkor kell neki annyi.




Kellemes lett, bár az én ízlésemnek kicsit sok volt ennyi cukor, olyan "amerikaias", hogy egy babfőzelék-szerű kaja édes. De hát ez egy amerikai recept koppintása, ezért elnézem neki, plusz a sült szalonna olyan sós, hogy mellé direkt jól esik.




Most akkor nem szeretnék elgondolkodni azon, hogy 4 óra sütögetéssel előállítottam néhány adag baked beans konzervet...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések