Spenótos - ricottás lasagna



Egy újabb klasszikus kombináció. Érdekes, nem szoktam ennyi besamelt főzni, mint mostanában.
Kicsit macerás, de nagyon jó kaja. (hús-talan, de L. mégis szereti.)
Az inspiráció ismét Delia csak leegyszerűsítettem és a magunk igényeihez igazítottam. Amikor elakadok a főzési terv készítésében, előveszem a szakácskönyveket, és az internetről kinyomtatott vagy könyvekből fénymásolt papírkáimat. Mivel pedig a lapocskák közül egy kiló tőle van, sok recept lesz tőle.


Hozzávalók:
3dkg vaj (1 nagy ek)
3dkg liszt (3 lapos ek)
6 dl tej
1 babérlevél
1kk örölt fehérbors
1kk örölt szerecsendió (kb 1/4 egész)
1ek só
2 gerezd fokhagyma
25 dkg ricotta (ne legyen száraz)
45 dkg kiolvasztott mirelit spenót
30 dkg lasagna száraztészta
3 ek sajt a tetejére
3-4 főre


Elkészítése:
A vajból, lisztből, babérlevélből, a többi fűszerből és a tejből besamel szószt készítettem. Nem igazán szokványosan, hanem a mindent bele módszerrel: a szósz hozzávalói és a fűszerek egyszerre kerülnek a gázra, és miután besűrűsödött, csak 5 percig kell főzni, hogy a liszt íz eltűnjön. Ezek után beleraktam a spenótot, összetört fokhagymát, ricottát, és alaposan összekevertem őket.
Itt érdemes megkóstolni, és korrigálni. Az ízeknek elég dominánsnak kell lenniük, még a sónak is, mert a tésztának is ebből kell felvennie az ízeket.
Egy kb 23cm x 23cm és sütés álló tálban egymásra rétegezgetem a száraz tésztát és a szószt, kezdve szósszal és befejezve szósszal,majd megszórom a legtetejét sajttal. Ez most 6 tészta réteget vett fel.
1 órát sütöm 180 fokos sütőben, az első 40 percben alufóliával letakarva.
Nem tanácsos sokkal sütés előtt összeállítani, mert a tészta valahogy szétázik, rosszul veszi fel a nedvességet a szószból, ha hidegen áll rajta.
Salátával esszük.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések