Marcipános torta Nigella módra

Vendégségbe bort és süteményt viszünk. (Vagy csak bort, vagy csak süteményt.  - Ahogy sikerül.)
Ezt a sütit L. szüleinek vittük vasárnap.
Pénteken vásárlás közben elém vetette magát egy (4) zacskó leárazott kész marcipán. Még sohasem vettem ilyesmit, de mivel 54% mandula volt benne, és 20 dkg csak 200 forint volt, kapott egy (4) esélyt.
Egy kedves hazalátogató barátnémtól kaptam karácsonyra egy BBC good food magazint, és az egyik recepttel kapcsolatban merült fel bennem, hogy ha egy süti alapja liszt, őrölt mandula, cukor stb, akkor a mandulát és a cukrot arányaiban kiváltva belerakhatnám-e a marcipánt.
Aztán a Nigella: How to be a domestic goddess-ét böngészve rájöttem, hogy már megint nem én találtam fel a spanyol viaszt mindig így járok.
Ezt az egyszerű mandulás sütit alig átalakítva készítettem a torta alapját.

Hozzávalók:
20 dkg marcipán
20 dkg vaj
20 dkg cukor (most látom, hogy 125 g lett volna a helyes, ha követem a receptet - nem csoda, hogy édes lett)
5 egész (L-es) tojás
1 kk vanília kivonat
1 kk mandula aroma (kivonatom nem volt, de az illett volna)
12,5 dkg liszt
1kk sütőpor

10-12 főre (4-en a harmadát tudtuk elcsipegetni egy nagyon bőséges ebéd után)

Elkészítése:
Összekeverjük a marcipánt, a puha vajat és a cukrot, amikor már szépen elkeveredtek, mehet bele a mandula aroma és a vanília kivonat. Majd a tojásokat is hozzáadjuk, és amikor homogén, mehet bele a sütőporos liszt.

23-cm es tortaformában kb. 170 C-on 50 perc alatt szépen megsült.

Csokoládé bevonat (ganache):
100g 75%-os csokoládét 1 dl 30% os tejszínben óvatosan felolvasztunk, és a 10 percre a gangra kitett nagyjából kihült tortára öntjük.


Nagyon finom tészta, omlós, nagyon édes. Valami fanyar gyümölcs tényleg jól menne hozzá, ahogy az eredeti recept javasolja, de keserücsokival is pompás volt kávé mellé.
Legközelebb tölteléket is kap.


-----


Február 5-én újra elkészítettem, mert bökte a csőrömet, hogy tölteni kellene a tésztát, de mivel most meg csak 26 cm-es formám volt, laposabb lett, ezért megint nem vágtam el.
A recept is módosult egy kicsit: most csak 125 g cukorral, 100 g vaj és 80 g margarinból (mert annyi volt kéznél) és vanília kivonat nélkül készült.
Mivel nagyobb felületű volt, a ganache 200 g csoki és 2 dl tejszínből készítettem, és 4 dl lágyan, egészen minimális cukorral felvert tejszínt csipegettünk el vele. 
Most heten két nekifutásra: ebéd után desszertnek, a maradékot pedig - rövid pihegés után - délutáni kávé mellé tüntettük el.




Most egyáltalán nem volt édes naná, alig több mint feleannyi cukorral, és dupla mennyiségű keserűcsokis  öntettel. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések