Magányos vacsora

Máris fel kellett rúgnunk a heti tervet, és ahogy most állnak a dolgok, még fel fogjuk néhányszor.


Ma L. sokáig dolgozik, ezért nem készítettem el a tésztát amit terveztem, hanem fogtam a kis tálacskányi árva főtt rizst, ami múlt hétről maradt, és vacsorát csaptam belőle.
Ez ezért is hasznos mert eltakarítottam a maradékot, mert L nem szereti annyira a rizst, én viszont hajlamos vagyok átszellemült arccal, szimatolva állni egy tál frissen főtt rizs felett, és nagy adagokat megenni kóstolgatás címén.


Szóval lendületből összedobott vacsora hozzávalói:
2 ek olaj (pl oliva vagy napraforgó)
maradék főtt rizs
zöldségek: ebben most volt egy nagyon kevés maradék mirelit wok zöldségkeverék, egy gyufaszálra vagdosott répa, egy újhagyma és néhány levél kínai kel és egy fél kaliforniai paprika
1 ek gojuchang (vagy gojujang vagy gochujang - koreai csilipaszta)
1 ek pirított szezámmag olaj
2 tojás




Elkészítése:
Wokban 1 ek olajon megpirítom az zöldségeket, a legkeményebbeket először beledobva, (répával kezdve és a kínai kel zöld részével végezve). Majd belekeverem a rizst és a csilipasztát. Ha a gojuchang nem lenne sós, akkor szója vagy halszósz mehetne még bele. A szezámolajat csak a végén rakom bele, mert hamar elmegy a jó illata.
Gyorsan megsütöm a tükörtojást 1 ek olajon, és az egészet megszórom pirított szezámmaggal ha el nem felejtem.


A dolog ugyanilyen jól működik szabadon választott ázsiai jellegű tésztával, más zöldségekkel, ráütve megpirított tojással, vagy akár tojás nélkül.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések