Fehérorosz répasaláta

Fehérorosz, ahogy az angolok elképzelik, gondolom. Ezt a receptet már nagyon régen kinéztem magamnak. Eredetileg ez is Delia, de a honlapján nem találom, bár mindenhol a könyvéből idézik.
Tetszik az ötlet, hogy olyan salátát együnk, aminek télen van szezonja. Tudom, ez így ködös, de csak annyi, hogy nagyon szeretek ropogós - ecetes zöld(ség)eket enni mindenféléhez, de erősen tartok a téli méregzöld fejessalátától pl. No meg az ára is zavar.
Bezzeg a répa, az olcsó, meg egészséges, meg lehet tőle fütyülni, meg sötétben látni, úgyhogy nosza!


Hozzávalók:
fél kg répa
2 ek almabor ecet
1 kk só
1 lapos ek koriandermag
3 ek napraforgó olaj
1 kisebb hagyma
2 gerezd fokhagyma
csipet örölt csípőspaprika


Elkészítése:
A megpucolt répát lereszelve összekevertem az ecettel és a sóval, és egy éjszakát igazából egy napot hagytam a hűtőben állni. (Legalább néhány órát tanácsos állnia.) Ha nagyon friss és vizes a répa, le lehet önteni a képződött levet.
Száraz serpenyőben megpirítottam a koriandert, kb 2 percig, kevergetve, és mozsárban összetörtem, amikor már illatos volt, és az összetört fokhagymával együtt rászórtam a répára. 
A félholdakra vágott hagymát megpirítottam az olajban, majd az olajat ráöntöttem a répára, a hagymát pedig félretettem.
Ízlés szerint  mehet bele a csípőspaprika.


Ezzel (keverés után) készen is van a saláta / köret, azonban kivételesen voltak problémáim a recepttel, leginkább kettő: a hagyma finom édesre sül, miért ne lehetne a salátába keverni azt is, a másik pedig hogy a koriandert mozsárban megtörni jópofa, de száraz koriander darabokat köpködni nem annyira, ezért legközelebb inkább vagy öröltet használnék, vagy pirítás után őrölném meg.
És miért van olyan érzésem, hogy a fehéroroszok inkább köménymagot használnának? Legközelebb azzal próbálom ki...


Mindenesetre kellemes volt, friss, nem dominánsan ecetes, és ketten bevágtuk az adagot (eredetileg napokig eláll a hűtőben).


Egyszerű sóval - borssal sütött csirkecombbal ettük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések