Banoffee pie (banános - karamellás morzsasüti)

A banoffee pie készítésére akkor kaptam rá, amikor egy olyan konyhám volt, amiben nem volt sütő Valójában volt, csak egy évig nem jöttem rá, hogy a mikrót ötvözték egy elektromos sütővel.
Szóval akkoriban olyan édességeket vittem csak vendégségbe, ami vagy nem igényelt sütést, vagy kimondottan hűtést igényel csak. 
Millió banoffee pie receptet lehet mindenfelé találni, mivel ez egy azok közül a tipikus deszertek közül, amit mindegy, hogy hogyan készítünk el, jó lesz. Ez lehetett az eredeti inspirációm, konkrétan a tejkaramell dobozáról. Régen egy bolti készre sütött vékony tésztalapot használtam hozzá, mostanában ha nagy ritkán készítem (iszonyatosan  édes, ezért ritkán kerül rá sor) süteménymorzsa az alap, vajjal keverve.


Sajnos egy december eleji malőr miatt volt egy nagyobb adag házi sütemény-morzsám (nem volt időm kisütni a bekevert linzer tésztát, és mire lett, már annyira morzsálódott az egyébként is omlós kisült tészta, hogy nem tudtam összeragasztani a tallérokat, így a nagy részéből morzsa lett).


Hozzávalók:
30 dkg sütemény vagy keksz morzsa
5 dkg vaj 
tejkaramel (pl. carnation caramel, 400g-os)
3 nagy érett banán
2 dl tejszín felverve (cukor nélkül)


Elkészítése:
A morzsát a megolvasztott vajjal összekeverve elegyengettem a tortaformában, beleöntöttem a tejkaramellát, rászeleteltem a banánt, majd az egészet befedtem tejszínhabbal.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések