Bableves olasz beütéssel.

Próbálok rájönni, hogy honnan "ihlettem" a receptet, és találtam is egy toszkán bab és tésztaleves-t, Delia-tól, ami esélyes, de azért ettől a receptől nagyon távol áll. Még keresek.
Ez a leves:
1: olyan, mint Anyué, csak a fűszerek elvadultak, nincs benne rántás és fura a tészta.
2: L. szerint nem bableves, hanem tésztaétel (mert a bablevest nem szereti annyira, ezt pedig ő szokta kérni)


Hozzávalók:
fél fej hagyma
1 fokhagyma
2 ek olaj (normál oliva, ha van, nem szűz)
kis darab zeller gumó  (kb 35-40 g) vagy 1-2 szál halványító zeller
1 szál fehérrépa
1 kis szál fehérrépa
1 púpos ek friss apróra vágott zsálya
1 púpos ek friss apróra vágott rozmaring
fél doboz sűrített paradicsom (papír dobozos 500g-os fele)
1 konzervnyi fehérbab
1 l húsleves (ha van, ha nincs, vagy vegának akarom, akkor víz)
10-15 dkg rövid makaróni száraztészta

csípős pirospaprika ahogy tetszik
+sajt a tálaláshoz (pl. parmezán)
3-4 adag lesz


Elkészítése:
Olajban a hagymát üvegesre dinszteltem, majd az apróra vágott zöldéggel és összetört fokhagymával együtt puhára pároltam. Beledobtam fűszereket, paradicsomot, babot, csípőspaprikát, (sóval óvatosan, ha a leves is sós) majd amikor felforrt, a tésztát is. Felöntöttem annyi vízzel, hogy a tésztának legyen miben megfőnie.


Általában a zöldésges bableves részt megcsinálom előre, jót tesz neki ha áll 1-2 napot (esetleg le is lehet fagyasztani) és csak tálalás előtt öntöm fel vízzel, és főzöm bele a tésztát.
Hehehe. Találd meg a babot, nem könnyű.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések