Csilisbab

Részemről a nagyobb buliba készített kajáknak két feltételnek kell megfelelniük: legyen egyszerű és olcsó. Ha tudom, hogy a társaság sokat fog inni, akkor laktatónak is kell lennie, hogy felszívja az alkoholt.
Tegnap vendégeket hívtunk szilveszterezni és ilyen már régen volt. Általában sok "összejövetelt" tartunk év közben, de az évvégi nagy bulit szivesebben hagyom másra. De most bepaliztak.
Mivel előzetesen fogalmunk se volt róla, hogy hányan leszünk, úgy döntöttem, hogy csilisbab lesz: előre elkészíthető, nem kell késsel-villával enni, és megfelel a fenti követelményeknek is. (Mármint megfelel, ha nem marhahúsból készül, úgyhogy maradt a darált sertés, és szárazbab, mert a konzervet nem szeretem.)


Hozzávalók:
5 nagy fej hagyma
2 ek zsír vagy olaj
6+2 gerezd fokhagyma
1 kg darált sertés hús (nem zsíros)
90 dkg szárazbab (1kg-t főztem meg, de túl soknak tünt, ezért nem raktam bele mindet)
1.5 dl vörösbor
1 kukoricakonzerv (340g-os)
1 dobozos paradicsompüré (500g-os papírdobozos)
2  darabos paradicsomkonzerv (2x400 g-os)
2 kaliforniai paprika (most piros volt, de ezt még zölddel is szeretem, mert jól néz  ki benne)
fűszerek ízlés szerint, (kis adagokban beletéve, folyton kóstolgatva)
só (kb. 1+1 ek)
édes  és csípős pirospaprika (kb. 2 ek édes és 1 csapott ek csípős)
őrölt kömény (kb. 2 ek)
őrölt fahéj (kb. 1 csapott ek)
Kb 15 adag lett.


Készítése:
A babot áztatás után kuktába dobtam 1 ek só és két gerezd fokhagyma társaságában.
Felforraltam és elzártam mert féltem, hogy felrobban a túltömött kukta, ha a lángon hagyom. Kb. egy órát állt nyomás alatt, mire kinyitottam, már megfőtt.
Addig összedobtam a húst: egy nagy, sütőbe is betehető vasedényben a felvágott hagymát zsírban megpirítottam, amikor már kezdett barnulni, ment bele az összetört fokhagyma és a hús.
Ezeket is megpírítottam, ahogy lehetett (nem nagyon lehetett, mert már nagy mennyiség volt a tálhoz képest), majd ment bele a vörösbor, és sorban a többi hozzávaló és fűszer. A kockákra vágott kaliforniai paprika utoljára, mert nem szeretem, ha péppé fő.
Amikor már ízlett a hús, összekevertem a leszűrt babbal, és az egészet bedobtam a sütőbe, lefedve. Még egyszer átmelegítettem, aztán csak állt a sütőben, amíg a vendégek megérkeztek.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések